Helisignaalid
- Lühike heli ~1 sek
- Pikk heli ~4-6 sek
Manööverdamis- ja hoiatussignaalid
Hoiatussugnaale kasutatakse juhul, kui laevad visuaalselt näevad teineteist. Need on:
– muudan kurssi paremale
– muudan kurssi vasakule
– tagasikäik
– tähelepanu juhtimine
– ettevaatust; faarvaatri käänak
– soovin mööda sõita paremalt (kitsustes)
– soovin mööda sõita vasakult (kitsustes)
NB! Hoiatussignaalid, kui laevad näevad teineteist on erinevad hoiatussignaalidest piiratud nähtavuse korral!
Helisignaalid piiratud nähtavuse korral
Ettevaatusabinõuna on kõik laevad kohustatud andma piiratud nähtavuse korral helisignaali.
Kui tegu on piiratud nähtavusega, siis peab iga käigus olev laev andma kahe minuti tagant ühe pika signaali. (Väikelaevade puhul on signaalitamine ainus moodus teada anda, et olete vee peal olemas.)
– mootorlaev, mis liigub vee suhtes
– mootorlaev, mis on peatunud ega liigu vee suhtes
– laev, mis omab piiranguid manööverdamisel (kalastavad, veealuseid töid teostavad, juhitavuse kaotanud, süviselt piiratud ja ka purjelaevad)
– pukseeritav laev
Helisignaalid piiratud nähtavuse korral ankrus
Lisaks on omad signaalid, et anda märku, kui oled ankrus.
Kui oled ankrus, siis peab kõlama signaalkellahelin pikkusega 5sek iga 1minuti tagant.
Kui laev pikkusega üle 100m on ankrus, siis lastakse signaalkellahelin laeva vööris, mille järel lüüakse gongi laeva ahtris pidevalt 5 sekundi jooksul. Tegevust korratakse iga 1 minuti järel.