Veesõiduki korrashoid

Veesõidukit on kerge korras hoida, kui puhastad selle pindu korrapäraselt. Kasuta kaltsu või harja ja pesupulbrit. Kõige paremini sobivad väikese fosfaadisisaldusega keskkonnasõbralikud pesuained.

Hoia ka veesõiduki veealune osa puhtana:

  • sileda kere pinnaga on veetakistus väiksem ja mootor ökonoomsem
  • kontrolli veesõiduki põhja suve jooksul mitu korda
  • kui veesõiduk ei ole pikemat aega kasutusel, siis tõsta see pigem kaldale, ära lase sadamavees seistes vesikasvudel tekkida

Plastikkere tuleks vahatada paar korda suve jooksul ja uut enne kasutuselevõttu. Väiksemgi kriimustus või hõõrdumine kere pinnal on vaja parandada, sest selle vigastuse kaudu imendub niiskust ja kere nõrgeneb tervikuna. Murrud ja praod kerel tuleb anda asjatundjatele hindamiseks.

Peale sõitu kontrolli alati veesõiduki pilssi, et sinna ei oleks sattunud vett, kütust ega õli. Aurustunud kütus võib järgmisel käivitamisel olla ohtlik. Kui pilss on kuiv, on ka veesõiduki eluiga pikem.

Perioodiliselt tuleb kontrollida, et:

  • akudes oleks piisavalt vedelikku
  • kütuse filtris poleks vett ega sadet
  • paadi käigutuled on töökorras

Enne sisemootoriga veesõiduki veeskamist ava mootoriruumi luuk ja kontrolli, et:

  • pilss oleks puhas ja ei oleks tunda kütuse lõhna
  • õlide ja jahutusvedeliku nivoo on normi piires ning veorihmad pingul
  • kingstonid ja kere veevõtuavad oleksid töökorras ning puhtad
  • kõik elektriühendused on korras ja kuivad ega ole oksüdeerunud

 

Allikas: Abiks paadimehele, Veeteede Amet